2012-03-29

Från loppisbesök


Råkade få med mig en herrbetjänt från en auktion en dag. Den är från italienska Brevettato och säkert från 60-talet. Just på det här fotot syns herrbetjänten under en kjol som jag har sytt om och ska fixa till ytterligare och en av mina allra första väskor. Jag är nöjd!


Igår kom jag hem med en pressglasskål. Det första mannen såg var att den hade en spricka - så noga kollade inte jag. Det går lite för snabbt ibland, speciellt när sakerna kostar en spottstyver. Även en rejäl bricka i teak fick följa med hem. Den är så tung att man knappt kan lyfta den (typ). Karl Holmberg i Götene AB har gjort den enligt etiketten.

2 kommentarer:

  1. Såna där herrbetjänter (lustigt ord förresten!) är verkligen praktiska, synd att de helt fallit bort från det allmänna bruket. Själv har jag nog aldrig sett en användas faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Åh, en herrbetjänt! Vad härligt! ☺ En sådan är jag också på jakt efter. Min pappa hade en, men den finns tyvärr inte kvar.

    SvaraRadera

Din mening ger mig mening! En rad gör mig glad! Tackelitack! :-)

Kanske gillar du:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...